وبینار مشترک ایران و ژاپن با موضوع بررسی فناوری میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 10:39:24

ایران مراسم نیوز: وبینار مشترک وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و  وزارت مسکن، زیر ساخت، حمل و نقل و جهانگردی ژاپن با موضوع بررسی فناوری میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نیاز به توسعه و ترویج استفاده از سیستم های جداساز و میراگر لرزه­ای خصوصا در ساختمان­های با اهمیت زیاد نظیر مدارس، سینماها، مراکز تجاری بزرگ و همچنین ساختمان­های با اهمیت متوسط نظیر ساختما­ن­های اداری و هتل­ها، با درس‌هایی از زلزله‌های اخیر کشور احساس گردید. از آنجا که ساخت جداگر و میراگر لرزه­ای ­جزو صنایع پیشرفته محسوب می­گردد و با توجه به بررسی‌های انجام شده که نشان میدهد مهندسان جوان و توانمند ایرانی موفق به ساخت آنها شده­اند و ازسوی دیگر با توجه به بکارگیری این تکنولوژی در برخی از پروژه­ها بدون وجود آیین‌نامه و مقررات مربوطه در حوزه ساخت و ساز شهری، ضرورت تدوین آیین‌نامه فنی در این بخش برای امکان طراحی، محاسبه و نظارت بر آنها  برای دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان محرز گردید.  در همین راستا ضمن برگزاری جلسات تخصصی با اساتید و صاحبنظران، تهیه دستور العمل طراحی ساختمان­های مجهز به میراگر و جداگر در دستورکار قرار گرفت.

لذا به منظور بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی و استفاده از دانش و تجربیات جهانی، وبینار تخصصی میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای با همکاری وزارت مسکن، زیر ساخت، حمل و نقل و جهانگردی ژاپن و انجمن جداگرهای لرزه­ای ژاپن (JSSI) از 25 تا 27 اسفند 99 برنامه‌ریزی گردید. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ  23اسفند99 از طریق این لینک نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تذکر: مطالب ارائه شده توسط اساتید محترم ژاپنی بصورت انگلیسی است؛ به همین دلیل تسلط به زبان انگلیسی ضروری است، ولکین در روز سوم خلاصه مطالب ارائه شده روز اول و دوم به زبان فارسی توسط کارگروه مربوطه ارائه میشود.


 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27798/وبینار-مشترک-ایران-و-ژاپن-با-موضوع-بررسی-فناوری-میراگرها-و-جداگرهای-لرزه‌ای
بستن   چاپ