برای نخستین بار توسط باشگاه بین‌المللی نیچرفرندز اتریش و به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود:
کارگاه آشنایی با فنون و مهارت‌های استقرار و بقا در طبیعت
شنبه 25 بهمن 1399 - 09:53:34

ایران مراسم نیوز: رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه «آشنایی با فنون و مهارت‌های استقرار و بقا در طبیعت» توسط باشگاه نیچرفرندز اتریش برای نخستین بار در کشور به میزبانی این هیأت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به فعالیت های گسترده باشگاه بین المللی نیچرفرندز اتریش در زمینه فعالیت های زیست محیطی، کوهنوردی با اسکی، امداد و نجات کوهستان و ساخت پناهگاه، بیان داشت: این باشگاه، بزرگ‌ترین باشگاه کوهنوردی دنیا است که با بیش از 300 هزار عضو فعال به عنوان یکی از اعضای فدراسیون کوهنوردی اروپا، به آموزش و پرورش راهنمایان کوهستان پرداخته و بیشتر مدرسان و بنیان گذاران این رشته در این موسسه فعالیت دارند.

موسایی باغستانی ادامه داد: این دوره با هدف آشنایی شرکت کنندگان با انواع روش های جهت یابی، ترفندهای یافتن غذا و آب در طبیعت، زنده ماندن در طبیعت با کمترین ابزار، تجهیزات بقا، ساخت سرپناه و روش های افروختن آتش و ... طراحی شده و توسط حسین رسایی، یکی از مدرسان بنام بین المللی نیچرفزند در ایران، ارایه می شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت های حمیدرضا مومنی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هماهنگی های محمود هاشمی، مدیرعامل استارتاپ «کشف سرزمین پارسی »DPL و نماینده باشگاه نیچرفرندز در ایران برای برگزاری این دوره، گفت: این میزبانی مدیون همراهی و همکاری منطقه آزاد قشم و مجموعه استارتاپی DPL است و امیدواریم که با تداوم این حمایت ها، همچنان بتوانیم برگزار کننده اولین ها در کشور باشیم.

گفتنی است، کارگاه آشنایی با فنون و مهارت مهارت‌های استقرار و بقا در طبیعت به میزبانی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در دو روز 30 بهمن و یکم اسفند ماه 99 برگزار شده و به شرکت کنندگان حاضر در این دوره، مدرک بین المللی از سوی نیچرفرند اهدا خواهد شد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به شماره واتس اپی 09175500090 پیام داده و از نحوه ثبت نام آگاه شوند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27419/کارگاه-آشنایی-با-فنون-و-مهارت‌های-استقرار-و-بقا-در-طبیعت
بستن   چاپ